Environmentalist

Environmentalist


آلودگي درون خانه

دستاورد جديد محققان
آلودگي هواي خانه خطرناکتر از محيط بيرون است
تحقيقات تازه علمي نشان مي دهد که آلودگي هواي آشپزخانه و ميحط درون خانه خطرناکتر از آلودگي هواي محيط بيروني است که ناشي از احتراق سوخت خودروها و آلاينده هاي کارخانه ها مي باشد.

 

به گزارش خبرگزاري خاورميانه، تحقيقات علمي محققان دانشگاه شفلد انگيلس نشان مي دهد: آشپزخانه هاي مدرن داراي اجاق گاز، سطح بالايي از آلاينده هاي سمي را توليد مي کند که بيشتر از قرار گرفتن در معرض دود و آلاينده هاي خودروها در خيابانهاي شلوغ است.

محققان دريافته اند هواي آلوده درون خانه ها و ساختمانها به علت خوشبوکننده ها و مواد شوينده و تميزکننده قوي سه برابر بيشتر از دود و گازهاي خارج شده از خودروها و کارخانه ها خطر دارد.

محققان دانشگاه شفلد در جريان تحقيقات، تمرکز خود را روي خطرات آلودگي در محيط هاي بسته گذاشته و سه خانه را مورد بررسي قرار دادند که اولين خانه، سنگي و داراي يک اجاق پخت و پز برقي در روستاي هاثريج بود اما دو خانه ديگر داراي اجاق گاز بودند که يکي در مرکز شهر و ديگري بالاي يک فروشگاه در خياباني شلوغ قرار داشتند.

اين محققان از هواي داخل و خارج از خانه در يک دوره چهار هفته اي متوالي نمونه برداري کردند و مقادير اندکي گاز بسيار سمي مونو اکسيد کربن در آشپزخانه خانه اول که در مناطق روستايي بود، يافته شد اما سطح آن در دو خانه داراي اجاق گاز بسيار بالاتر بود.

اجاق گازها يکي از منابع دي اکسيد نيترو‍ن هستند و با قرار داشتن آن در يک آشپزخانه کوچک در مرکز شهر شفلد زيان هاي آن سه برابر بيشتر بود.

 

اين تحقيقات روي آلاينده هاي مختلف از جمله ترکيبات آلي فرار و ذرات جامد کوچک تمرکز کرد که براي نفوذ در ريه ها کافي است و بزرگترين خطر براي سالمندان به شمار مي رود که از داراي مشکلات تنفسي، قلبي و عروقي هستند.



 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: mannane ׀ تاریخ: یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , mannane.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com